【What is the Current Hot Topic of Convenience Gyms? Reason for popularity】
A convenience gym is a small, unmanned gym that is open 24 hours a day. Since there are no labor costs, usage fees are lower than at regular gyms, and many plans can be used at any store nationwide.
The boom in convenience gyms was sparked by ”chocozap,” run by RIZAP, which is famous for its slogan ”Committed to Results.” It is gaining popularity because it allows you to train at the gym during your free time, such as after returning from work or having a meeting.
Convenience gyms have been ranked number one in the 2023 hit prediction ranking conducted by Nikkei Trendy December 2022, a monthly magazine affiliated with Nikkei Shimbun, and are a keyword that is attracting attention in the fitness industry.
The common feature of fitness gyms is that they are easy to go. It can be said that the spread of the new coronavirus has had a major impact on the increasing demand for fitness gyms that are easily accessible.
In recent years, people’s awareness of immunity and health has increased. In addition, an increasing number of people are feeling a lack of exercise due to restrictions on going out and remote work.
Traditionally, fitness gyms were mainly used by people who wanted to train their bodies, but as people become more health conscious and the demand for exercise increases, they are now open to people who have never trained before. The need for gyms where people can exercise has increased.
As fitness has become more accessible and commonplace, gyms like Chocozap, where you can easily go and exercise, have become a trend.
This is the No. 1 recommended convenience store gym!
・Chocozap
/Monthly price 2,980 yen ~
/Approximately 300 stores
/It is attracting a lot of attention as a convenience store gym created by LIZAP. In addition to training with a full range of machines, you can also do self-esthetics and hair removal, and it can be used by both men and women.
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【いま話題のコンビニジムとは?人気の理由】
コンビニジムとは、小規模かつ無人で、24時間いつでも気軽に通えるジムのことを指します。人件費がかからない分一般的なジムに比べて利用料が安く、全国どこの店舗でも利用できるプランが多いのも特徴です。
コンビニジムは「結果にコミット」というコピーで有名なRIZAPが運営する「chocozap(ちょこざっぷ)」がブームの火付け役となりました。会社帰りや待ち合わせなどのスキマ時間にジムでトレーニングできることから人気が拡大しています。
そんなコンビニジムは、日経新聞社系列の月刊誌「日経トレンディ2022年12月号」で実施された「2023年ヒット予測ランキング」で1位を獲得し、フィットネス業界で注目を集めるキーワードなのです。
フィットネスジムの共通点は「気軽に通える」ということにあります。気軽に通えるフィットネスジムの需要が高まっている背景には、新型コロナウイルスの流行が大きな影響を与えているといえるでしょう。
ここ数年で免疫力や健康への意識が高まっています。また、外出制限やリモートワークで運動不足を感じる人も増加しています。
従来のフィットネスジムは「身体を鍛えたい人」が主に利用していましたが、健康意識の向上や運動需要の高まりを受けて、「いままでトレーニングをしてこなかった層」にも気軽に運動できるジムのニーズが高まってきました。
フィットネスがより身近で一般的なものとなった結果、chocozapのようにコンビニ感覚で通って気軽に運動できるジムがトレンドとなっているのです。
おすすめNo.1のコンビニジムはこれ!
チョコザップ | 月額2,980円~ | 約300店舗 | ライザップが作ったコンビニジムとして高い注目を集めている。充実したマシンでのトレーニングはもちろん、セルフエステやセルフ脱毛も可能で、男女問わず利用できる。 |