【 What is Self-Analysis?💡 】

【 What is Self-Analysis? 】

Self-analysis is to understand and analyze your own characteristics, strengths and weaknesses, values, and find your own ”strengths”.

By having an objective point of view based on the analysis results, self-promotion and motivation for applying will be more specific and original. Be careful not to use only abstract expressions so that the interviewer will have an image of what you will do after joining the company. Through in-depth self-analysis and discovering your own strengths, you will be able to learn more about things such as, “What kind of experiences gave you the ability to work proactively, and how to make use of your experiences to work”, so that you can actually convey more concrete episodes.

Start by understanding the purpose and benefits of self-analysis.

What is goals?

[1] To find future goals and career plans

[2] To clarify your own values

[3] To find characteristics such as strengths and weaknesses

[4] To make self-promotion and motivation concrete

What are the benefits?

・You can increase the persuasiveness of self-promotion and motivation with specific episodes

・ Finding characteristics makes it easier to make answers consistent

・ You can avoid mismatches in job selection

○Japanese version

【 自己分析とは?】

自己分析とは、自分の特徴や長所・短所、価値観を把握・分析し、自分の『強み』を見いだすことです。

分析結果を元に客観的な視点を持つことで、自己PRや志望動機などが具体的でオリジナリティーのある内容になります。面接官に入社をしてからどのような活躍をするかのイメージを持ってもらうために、抽象的な表現ばかりにならないように気を付けましょう。綿密な自己分析で、自身の『強み』を見つけることで「どのような経験から積極的に取り組む力をつけたか」また、「その経験や力が企業でどのように活かせるか」など、より具体的なエピソードを伝えることができます。

まずは自己分析の目的やメリットを理解することから始めましょう。

目的は?

【1】将来の目標やキャリアプランを見つけるため

【2】自分自身の価値観を明確にするため

【3】長所や短所などの特徴を見つけるため

【4】自己PR・志望動機を具体的にするため

メリットは?

・具体的なエピソードで、自己PR・志望動機の説得力を高めることができる

・特徴を見つけることで回答に一貫性を持たせやすくなる

・仕事選びのミスマッチを避けることができる